Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 14 oktober 2015

Gaat niet goed

Maandag 12 Oktober 2015: veel buikpijn.
Vannacht zeer slecht geslapen. erg veel last van mijn buik. Vandaag overdag ook maar weinig gedaan en veel op bank en bed gelegen.

Dinsdag 13 oktober 2015: Gaat niet goed!
Weer slecht nacht gehad en vandaag hele dag op bed gelegen. Heb vanmiddag toch wat kunnen slapen, maar rond 17:45 wordt ik wakker van de buikpijn en pijn op de borst. Ik neem de intro-spray, maar het werkt niet echt. Om 18:10 uur neem ik nog een keer de spray. Maar helpt weer niet.
Om 18:35 uur besluit ik dan toch maar de huisartsenpost te bellen.
De vrouw die ik aan de telefoon heb besluit naar aanleiding van mijn verhaal te gaan overleggen met huisarts. Even later is ze terug aan de telefoon. Ze vinden het toch belangrijk dat er een Ambulance komt.













Rond 18:50 uur  hoor ik de ambulance met sirene aankomen. Even later gaat de bel bij de buren! en nog een keer. Shit!, maar gelukkig dan bellen ze bij mij aan. Ik doe de deur open en kruip dan van de pijn terug naar bed.


 
Ze maken een hartfilmpje (goed) en doen nog wat controles, maar allemaal goed. Hij luistert en voelt ook nog aan de buik, borst en longen. De broeder besluit te overleggen met de huisarts van de huisartsenpost. Ze besluiten om me toch mee te nemen. De broeder probeert nog een infuusnaald te prikken in mijn arm, maar dat lukt niet. Daarna met ondersteuning van de broeder naar de lift en naar beneden. Daar in de hal op de brancard. En daarna in de ambulance en op naar de SEH van het Amphia ziekenhuis. Rond 19:35 uur bij de seh van het Amphia ziekenhuis, kamer 26.



Daar eerst controles en meteen bloed prikken. Om 20:20 uur komen ze een hartfilmpje maken.
Het is enorm druk op de seh! Rond 21:00 uur komt de apotheek langs. Even later komt zuster langs om te vragen of arts al langs is geweest: Nee dus. Het kan waarschijnlijk nog wel even duren.
Rond 23:00 uur komt er eindelijk een arts langs: gesprek en onderzoek. Ze gaat overleggen.
Even later komt arts terug voor nog wat vragen. Om 23:30 uur wordt er opnieuw een hartfilmpje gemaakt Om 00:10 uur komt arts weer langs: Bloed is goed. Wordt ter observatie opgenomen. Krijg extra vocht via infuus, maar krijg geen infuus, want mag ook via de lijn. Mag niks eten en drinken. Morgen kijken ze verder.

Rond 00:15 uur broeder gaat afdeling bellen: Omdat het erg druk is en MDL en interne vol liggen wordt ik op MDl-chirurgie/oncologie opgenomen. Om 00:35 komen ze me ophalen met rolstoel. Na overdracht kan ik naar boven. Rond 00:50 uur ben ik op de opnamekamer van unit 47. Daar opnamegesprek. Om 01:20 uur wordt ik naar kamer 64 bed 2 gebracht. Daar omgekleed en even later morfinespuit gehad en is er kalium in het vocht toegediend. Hoop wat te kunnen slapen. Ben erg op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten