Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 30 oktober 2015

Naar Huis

Dinsdag 27 Oktober 2015: Waarschijnlijk donderdag naar huis!
Redelijk geslapen. Werd zelf om 00:00 uur en 04:00 uur wakker gemaakt voor de Oxcynorm. En een keer naar de wc geweest rond 04:40 uur. Bij terugkomst erg misselijk en gal overgeven. Zuster gebeld en zetpil voor de misselijkheid gekregen. Daarna toch ook nog wat geslapen.
Om 08:05 uur tpv klaar, maar kan niet afsluiten, want materiaal is op. Rond 08:20 uur medicatie en materiaal voor de tpv. Daarna de tpv afgekoppeld. Om 08:30 uur controles: goed alleen wel wat verhoging 37,8. Me daarna om 08:45 uur gewassen. Bij terugkomst om 09:15 uur gewogen 73,55kg. Verder wat tv gekeken enz.
13:00 uur grote visite:  Afgesproken geen verhoging van medicatie, maar tot donderdag in het ziekenhuis en dan naar en afbouwen medicatie. Goed, heb al genoeg morfine!
Verder rustig en niks bijzonder. Bezoek gehad, tv gekeken en wat gelezen.


Wel nog steeds dunne ontlasting een paar keer en rond 19:45 uur tpv aangesloten en weer een rondje op de gang gelopen.

Woensdag 28 Oktober 2015:  Pijn op de Borst
oud
nieuw
Weer redelijk geslapen. Om 00:00 uur en 04:00 uur weer wakker gemaakt voor de Oxcynorm. Om 04:30 uur naar wc geweest en weer gal overgeven. Hierna niet echt meer geslapen.
Rond 08:20 uur tpv klaar en iets later naar wc en weer gal overgeven.
Om 08:35 uur de tpv afgekoppeld. Daarna medicatie gehad. Om 08:50 uur bed verschoond met nieuwe dekbedden.



 Daarna controles: goed en temperatuur ook weer wat beter 37,6. Ben sinds vannacht wel weer wat meer aan het hoesten. Daarna om 09:40 uur in badkamer lekker gedoucht. Daar ook weer overgeven. En na het douchen ook pijn op de borst, ben ook goed aan het hoesten. Toen ik terug op bed lag ook pufje en spray gebruikt.
Rond 10:25 uur toch maar zuster gebeld, want pijn op borst gaat niet over. Had spray niet zomaar mogen gebruiken. Ze gaat aan zaalarts doorgeven. Daarna controles en met leerling hartfilmpje gemaakt.
Om 10:45 uur weer zuster gebeld met nog steeds pijn op de borst. Even later zuster langs: Arts is hartfilmpje aan het bekijken en mag nog een keer de spray gebruiken.
Rond 12:45 uur zaalarts langs geweest: De pijn buik wordt iets minder. Hartfilmpje is goed. Ze luistert nog even naar longen, maar klinken goed. Omdat het vaker gebeurt sinds de longontsteking doet ze voorlopig nog niks. Als hoesten erger wordt dan misschien een longfoto.
Hierna om 13:30 uur bezoek gehad. Rond 14:25 uur is er nog bloed geprikt. Verder wat naar de radio geluisterd.
Om 19:50 uur broeder gebeld i.v.m. weer pijn op de borst. Bloedruk even gemeten 108/70. Mag spray nemen. Wel op passen met het uit bed komen. Om 20:00 uur de tpv aangesloten. Vandaag maar geen rondje gelopen. Daarna wat tv gekeken. En als alles goed is morgen lekker naar huis.

Donderdag 29 Oktober 2015: Naar Huis
Niet goed geslapen i.v.m. met veel hoesten en onder buikpijn enz. Om 00:30 uur en 04:30 uur weer Oxcynorm gehad. Heb tussendoor wel wat geslapen, maar dus niet veel.
Rond 08:00 uur wakker. tpv klaar en meteen afgekoppeld. 08:25 uur broeder over hoe het gaat. Wat meer hoesten. Pijn buik wel minder. Nu een 7 was afgelopen weken 9. Daarna rond 08:45 uur controles. Bloeddruk 108/67 en temperatuur 37,2/ Gelukkig.
Daarna medicatie gehad. Om 09:45 uur toch maar weer eens mijn inr geprikt 1,2. Daarna me gewassen in de badkamer.
Rond 11:15 uur zaalarts langs geweest: Nou pijnblokkade begint zijn werk te doen. Dunne ontlasting en onderbuik pijn waarschijnlijk een virus. er heeft hier vorige week een dame op de kamer gelegen die achteraf een buikvirus had. Ze heeft nog naar buik geluisterd en gevoeld. Ook nog naar longen geluisterd, maar klinken goed. Ze gaat nog even kijken, maar mag als alles goed is vandaag naar huis.
Daarna stuur ik even een berichtje naar de trombosedienst, maar het antwoord waar ik daar op krijg maakt me niet blij. Ik stuur maar weer een berichtje terug. Ze bellen nu terug. Maar wordt hier ook niet echt wijzer van.
Het is nu wachten.
Rond 14:15 uur komt zuster langs: ik mag naar huis, maar kan nog wel even duren, want alle papieren moeten nog in orde worden gemaakt.
Ik ga terwijl mijn spullen inpakken en me omkleden.
Om 15:00 Komt broeder langs met papieren, maar zonder iets van de trombosedienst. Ik geef aan dat zaalarts aan de trombosedienst moet doorgeven dat ik met ontslag gaat. Ook vraag ik hoe en wat met de botoxbehandeling volgende week.
Hij komt even later terug met klein papiertje met de gegevens van de botoxbehandeling. Datum waar melden en hoe laat 13:24 uur, maar is dat de meldtijd of behandeltijd?
Rond 15:45 uur komt zaalarts langs: met tromboseformulier en nieuw recept, want de antibiotica met langer doorgaan. Tot en met de ingreep. Ik vraag over de tijd van de ingreep volgende week, ze gaat het aan de zuster vragen.
Even later komt zuster terug: maar heeft de zelfde tijd.
Ik pak me spullen en neem afscheid van de kamergenootjes. Op de gang bedank ik nog de zuster en loop naar de Apotheek in de grote hal.
Daar rond 16:10 uur me aangemeld. Het is goed druk. Na ruim een kwartier wachten ben ik aan de beurt. Het afhandelen duurt ook vrij lang. Maar rond 16:45 uur kan ik dan echt naar huis. Mijn chauffeur staat al te wachten.
Ben rond 17:00 uur weer lekker thuis.
Even later zie ik op mijn telefoon dat ik al een email van de trombosedienst heb. Mijn nieuwe doseerlijst. Maar daarop staat dat ik door moet gaan met de trombosespuitjes naast mijn bloedverdunner, maar heb geen spuitjes. Morgen maar eens een berichtje sturen.
Rond 20:00 uur mijn tpv aangesloten en ben op tijd naar bed gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten