Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zondag 18 oktober 2015

6 jaar en flauw gevallen

Vrijdag 16 Oktober 2015: 6 jaar ziek vandaag
Slechte nacht gehad ondanks dat ik om 00:30 uur nog morfinespuit heb gehad.
Om 07:55 uur controles en meteen morfinespuit gevraagd. Rond 08:05 is de tpv klaar en ook de morfinespuit gehad. Om 08:20 uur medicatie en daarna meteen de tpv afgekoppeld.
Me om  08:50 uur tot 09:20 uur op de rand van het bed me gewassen. Om 09:25 uur gewogen: 73,9kg. En meteen infuus weer aangesloten, maar hij doet niks. Het lijkt dat ie niet meer goed zit. Hij doet het toch. Wel goed in de gaten houden.
Verder veel geslapen. Ben erg moe.
Rond 11:20 uur Zaalarts langs geweest: Gaan gewoon door. Gebruik nog veel morfinespuiten. Om 11:30 uur zuster wat gevraagd hoe het met me gaat: Nog veel pijn en erg moe.
15:05 uur zuster langs: Infuus mag lager en zonder kalium. Meteen morfine gevraagd.  Even later de spuit gehad.
Rond 15:30 is diëtiste langs geweest: Even bij gepraat. Even later rond 15:50 uur komt zuster langs: ik ga naar andere kamer. Omdat het weer rustiger is op de afdeling gaat deze extra kamer dicht.

Rond deze tijd 6 jaren geleden begon het allemaal. Zo maar opeens verschrikkelijke buikpijn!!!
Nu 6 jaar later liggen we voor de 34e keer in het ziekenhuis en is er afgelopen 6 jaar heel veel gebeurt.

Rond 16:15 uur wordt ik naar een andere kamer gebracht: kamer 38 bed 4. Daarna wat tv gekeken. Om 18:15 uur bezoek gehad. Om 19:55 uur de tpv aangesloten. Rond 20:25 uur controles, medicatie enz. Pijn is wel meer, maar nog niks.



Om 20:30 uur naar flikken Maastricht gekeken. Hierna om 21:35 uur gebeld voor morfinespuit en even later ook gehad. Daarna even zitten chatten. Hierna tanden gepoetst. Hoop dat ik vannacht kan slapen.

Zaterdag 17 Oktober 2015: Flauw gevallen
Goede nachtrust gehad. Rond 06:00 uur wakker geworden van de pijn. Om 06:25 uur de zuster toch maar gebeld voor de pijn en even later morfinespuit gehad.  Om 08:40 uur medicatie gehad en de tpv afgekoppeld en me daarna me in de badkamer aan de wastafel gewassen. Rond 09:05 uur terug op bed.. Daar controles en ook pufje genomen. Pols was erg hoog. De rest van de controles goed. Wel is de urine erg troebel. Om 09:50 uur even andere broek aan gedaan, want andere zat onder bloed. Toen ik weer terug liep naar bed heel veel pijn (9). Om 10:05 uur toch maar zuster gebeld ( me laatste morfinespuit is pas 3,5 uur geleden. en zat op 6 uur. Shit!. Om 10:10 uur toch morfinespuit gehad. Daarna rustig aan en wat muziek geluisterd.
Om 11:15 uur zuster langs: infuus mag eraf. Even later MDL-Arts langs: Nou infuus eraf. Vanavond mag katheter eruit. Morfinespuit stopt en moet eigen medicatie gaan gebruiken. Gaat alles goed, mag ik snel naar huis. Ze gaat nog overleggen met uroloog ivm botoxbehandeling blaas a.s. woensdag. We wachten maar af. Om 13:30 uur bezoek gehad van Ma, broer, nichtje en neefje. Was erg leuk.
Om 14:30 uur zuster op kamer gevraagd voor oxcynorm. Om 14:45 uur zuster gebeld, want heb nog geen oxcynorm gehad. Om 15:00 uur komt zuster langs: Arts heeft nog niks veranderd. Ik mag er een van mezelf in nemen. Verder rustig.
Rond 17:15 uur komt zuster langs voor medicatie: De oxcynorm heeft nog niks gedaan. Het doet te weinig. Ik ben bang dat pijnblokkade is uitgewerkt. Ze gaat kijken. Ik krijg nu nog een keer oxcynorm en meteen oxcycontin.
Ga rond 18:25 uur naar de wc. Daar met moeite wat dunne ontlasting gehad. Toen ik mijn broek omhoog wou doen. Niet lekker geworden en flauw gevallen. Ben even weg geweest. Daarna meteen aan het alarm getrokken. Even later kwam een zuster. Die ging meteen een zuster bijhalen. Toen die er was hebben ze maar meteen op het noodalarm gedrukt. Zodat alle zuster en broeders komen.
ze hebben mijn bed gehaald. daarna me opgetild en broek omhoog gedaan en op bed gelegd. Daarna terug naar de kamer. Daar meteen controles, gordijnen dicht, ijs op mijn blauwe voorhoofd en wat voor de misselijkheid. Ook wordt de arts gebeld. Daarna rusten. Gordijnen weer open. Even later bezoek gehad van mijn zus.


Rond 19:50 uur Arts langs geweest: Me onderzocht. Ze gaat overleggen met MDL-arts en over evt een scan, omdat ik bloedverdunners gebruik. Heb nu veel hoofdpijn ( flink dik en blauw). Vannacht maken ze me om de 2 uur wakker. Heb goede hersenschudding.
Om 20:30 uur is de katheter er uitgehaald. Om 20:50 uur broeder gebeld om mee naar de wc te lopen. Had dit keer veel ontlasting en waterdun.
Rond 21:05 uur weer gebeld en met zuster terug gelopen naar bed. Rond 22:00 uur gebeld voor oxcynorm. Even later gehad en toen gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten