Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 16 oktober 2015

Naar MDL Afdeling

Woensdag 14 Oktober 2015: Naar unit 8 ( mdl-afdeling)
Niet geslapen. Om 03:30 uur kwamen ze controles doen. Ze moeten ook de urine bijhouden, ze gaat met uroloog overleggen ivm mijn blaasproblemen. Om 03:40 uur komt zuster de blaas bladderen: 450ml. Arts wil condoomkatheter. Ze gaat weer overleggen. Zuster is om 04:40 uur terug: krijg toch verblijfskatheter. Meteen ingebracht. Om 06:35 uur weer controles.

Rond 07:35 uur is er bloed geprikt. Rond 08:20 uur controles. Daarna morfinespuit gehad. Me om 09:15 uur in de badkamer aan de wastafel gewassen. Was wel erg zwaar. Verder rustig aan.
Om 12:10 uur co-assistent mdl langs geweest: Heeft even naar mijn buik gekeken en gaat overleggen met zaalarts mdl. 



Rond 14:00 uur Zaalarts mdl langs geweest: Blijkt toch wel aanval alvleesklier, ondanks dat bloed goed is, maar bloed zegt niet altijd alles. Gaan op de zelfde voet door. Morgen weer lab.
Rond 14:20 staat ma in de kamer. Is ze toch nog even snel gekomen.
Om 15:10 uur zuster lans: Er komt vandaag nog een bed vrij op unit 8 MDL. Vraag meteen morfinespuit. Even later morfinespuit gehad.

Rond 16:20 uur komen ze me klaarmaken om overgebracht te worden. Ben rond 16:35 uur op unit 8 kamer 33 bed 2. Rond 17:00 uur zuster met medicatie: Maagtablet tijdelijk verhoogd naar 2 keer per dag. Ook gehad over de TPV. Ga eigen pomp gebruiken en krijg toch nog een infuus voor het vocht. Krijg ook trombosespuitje en geen bloedverdunner. Raar! vertrouw dit niet. Goed in de gaten houden.



Rond 19:15 uur komt mijn zus op bezoek. Ze heeft mijn eigen pompsets meegenomen, koffer en mijn eigen inr meter. Om 20:00 uur komt zuster TPV zak brengen en infuus prikken. 1e keer mislukt, 2e zit wel goed. Daarna zelf de TPV aangesloten. Heb wel wat last van infuus, maar zit ook op rotplek. Rond 20:30 uur toch maar zuster gebeld voor infuus, want hij is wel erg pijnlijk en er zit een grote bult. Hij moet er uit.
Daarna meteen controles gedaan en om 20:50 uur weer morfinespuit gehad.
Rond 21:15 uur is er een nieuwe infuus geprikt. Om 22:00 uur tanden gepoetst en daarna proberen te gaan slapen. Ben goed moe!


 

Donderdag 15 Oktober 2015: Leerling
Eindelijk goed geslapen, maar was ook erg moe na paar slechte nachten. Was rond 06:10 uur wakker. Even later zuster gebeld ivm de pijn en 5 minuten later morfinespuit gehad.
DE controles rond 07:45 uur waren goed. Daarna medicatie gehad en heb ook wat spullen gehad om de TPV af te sluiten.
Rond 08:20 uur de TPV afgesloten. Is wel even behelpen, maar het gaat. Om 08:50 uur is er bloed geprikt. Daarna even mijn inr gemeten: 2,3. was thuis 3,6.
Me rond 09:00 uur in de badkamer aan de wastafel gewassen, was bekaf, maar was wel lekker. Daarna uitgerust.
Om 11:15 uur is de zaalarts langs geweest: Doorgaan met pijnstilling en niks per os. Rond 12:45 uur zuster gebeld ivm pijn. Daarna morfinespuit gehad. 's Middags verder veel geslapen. En ook nog bezoek gehad.
Rond 17:00 uur zuster met medicatie. En leerling mag katheter leeg maken. Terwijl krijgt ze van de zuster vragen waarom dit belangrijk is bij een alvleesklier ontsteking. Ook krijgt ze uitleg over het ontzien van de alvleesklier, zoals niks per os en sondevoeding of bij mij TPV.
Krijg om 18:00 uur morfinespuit. De leerling mag hem geven: nou netjes gedaan. Daarna nog bezoek gehad van zwager: die ook nog wat dingen voor de tpv heeft mee genomen.
Om 20:00 uur komt leerling met de TPV. Leerling kijkt mee als ik hem aansluit. Tussendoor geef ik ook wat uitleg. ( de meest lijnen op deze afdeling zijn niet getunneld en zitten in de hals, bij mij is ie wel getunneld en zit ie in de lies). Erg leuk om te doen.
Rond 21:45 uur tanden gepoetst en gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten