Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

donderdag 12 december 2013

En weer Opname


Woensdag 11 december 2013: Weer Opname
Zeer slechte nacht gehad. Had veel last van mijn buik. was afgelopen nachten ook al. En vanaf 04:00 uur begon ook mijn pomp elke keer te piepen. Rond 08:00uur een oxcynorm ingenomen en voeding verwisseld. Het door spoelen van de sonde ging erg moeilijk. Daarna ben ik weer terug naar bed gegaan. Rond 12:30uur had ik nog steeds last van mijn buik, maar ook mijn pomp was regelmatig aan het piepen. Dus toch nog maar een keer doorspoelen. Maar dat lukte niet. Dus ik het kleine spuitje gepakt om door te spoelen. En plop! en daar ging ie. Of toch niet, want mijn t-shirt was helemaal nat. Shit bleek mijn sonde vlak boven de ingang van insteek te zijn gescheurd. Alles een beetje opgeruimd en met veel moeite mijn aangekleed. Hierna richting het ziekenhuis, maar in de lift voel ik me niet lekker worden. Als de lift open gaat staat mijn buurman er. Beneden in de hal ben ik ga zitten en is mijn buurman mijn huisarts gaan bellen. De assistente wou mijn aan de telefoon hebben. Ze ging overleggen. Ondertussen heb ik de telefoon terug aan mijn buurman gegeven. Iets later kwam er nog een buurman binnen. Die ging meteen 112 bellen. even later kwam mijn huisarts er. Na wat overleg heen en weer. werd er besloten om een Ambulance te sturen. Iets later kwam er een responder aan, want die was toevallig in buurt, maar daar was ook al de Ambulance 20-121. Ik werd meteen op de brancard gelegd en na de ambulance gebracht. In de ambulance werd ik even onderzocht en kreeg meteen een infuus. Zodat ik pijnmedicatie kon krijgen en er vocht aangehangen kon worden. Daarna op weg naar het ziekenhuis.

De ambulance

de oproep
Rond 14:15uur was ik bij de SEH van het amphia. Het was erg druk en er was geen kamer vrij. Ik werd voorlopig naar een voor onderzoek kamer gebracht(2). Daar werd meteen wat bloed geprikt. Even later werd ik naar kamer 3 gebracht. De kinderkamer van de SEH.

Ik op de kinderkamer
Hier werden de controles gedaan en even later kwam de arts alvast even kennismaken. Om 15:00uur ma even gebeld. Rond 15:00uur is de arts lang geweest en ben ik onderzocht. Om 16:00uur werd ik met bed en al naar de röntgen gebracht voor een thoraxfoto. Toen ik terug was werd er een hartfilmpje gemaakt. Daarna was het even wachten. Ik voelde me steeds beroerder worden. Pijn, duizelig enz. Iets voor 16:00uur kwam een zuster binnen en zag meteen dat het niet goed ging. Ik werd meteen plat en op mijn zij gelegd. En meteen stond de kamer vol met artsen. Mijn bloeddruk was erg laag. Maar toch besloten ze iets voor de pijn te geven en kreeg een morfinespuit. Even later kwam er een chirurg langs voor de sonde. ze wou me eerst nog na langendijk sturen voor een operatie, maar door deze aanval ging dat niet door. ze ging overleggen.
OM 17:15uur werd ik met bed weer naar de röntgen gebracht nu voor een buikfoto. Maar wel liggend.
Om 18:00uur kwam de arts weer langs: Bloedwaarde lever en alvleesklier weer verhoogd. waarschijnlijk kleine operatie voor sonde. Dus weer opname.
Om 18:30uur word ik opgehaald door 2 zuster met een bed en word naar unit 27 gebracht. Daarna opname gesprek. om het half uur worden de controles gedaan. En krijg
voorlopig morfinespuitje voor de pijn.
Rond 19:00uur zijn mijn zus en zwager er met mijn spullen. Na bezoek om 20:30uur wat meer mensen gebeld. Om 21:00uur morfinespuit gehad en ben gaan slapen. Om 24:00uur werden weer de controles gedaan. ze waren nu goed en worden nu pas morgen om 6uur gedaan.

Donderdag 12 december 2013: 1e dag ZKH
Tot 05:00uur redelijk geslapen. Toen wakker geworden van de pijn en een morfinespuit gehad. Om 06:00uur en 07:30uur zijn de controles gedaan. Ze waren nog steeds goed. Om 08:00uur heeft een zuster me liggend op bed gewassen. Rond 08:30uur hebben ze bloed geprikt. Om 09:15uur komt een zuster vertellen dat ik om 11:40uur een echo van de buik heb. Om 11:15uur hebben ze de controles weer gedaan. Bloeddruk was laag: 105/52. Om 11:30uur ben ik opgehaald met bed en al voor de echo. Het liep wat uit. Heb dus best lang op de gang moeten wachten. Om 12:20uur was ik weer terug op de kamer. Heb toen meteen weer een morfinespuit gehad.
Om 12:45uur is de zaalarts langs geweest: Echo was goed. Wel waren de galwegen wat verwijd. Overleg met mdl-arts. Chirurg wil zo snel mogelijk opereren.
13:30uur ma op bezoek.
Rond 16:30uur heb ik de arts aangesproken. want ik krijg drinken en eten aangeboden. Terwijl ik als ik het goed heb op niks per os sta. En ik had gelijk. Men dacht dat ik alleen nuchter voor onderzoek moest zijn.
Om 18:00uur is de zaalarts nog langs geweest: De galwegen waren dus verwijd. Ook zijn de bloedwaarde nog steeds hoog. Normaal doen de leverwaarde van de galwegen mee, maar nu zijn het de waarde van de lever zelf. Men snap niet waarom. Om 19:00uur hebben ze de controles nog een keer gedaan. Ze waren nu goed. Om 20:00uur morfinespuit gehad. Moet proberen anders te liggen, want krijg rode plekken op mijn billen. Rond 21:30uur gaan slapen. Om 23:30uur zuster gebeld, omdat ik het idee heb dat ik wat ontlasting heb verloren. En het klopt Er is wat waterige ontlasting in mijn onderbroek gekomen. De zuster maakt het schoon en doe een nieuwe onderbroek aan. Ik schaam me diep!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten