Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zaterdag 28 december 2013

Naar huis


Donderdag 26 December 2013: 2e kerstdag
Weer niet geslapen door de pijn. Rond 03:00 uur zuster gebeld en pomp verhoogd naar 6. Rond 03:30 uur is de spuit verwisseld. Om 08:00 uur controles en medicatie en pomp naar 8 gezet. Rond 08:25 uur lekker kopje thee op. Rond 09:00 uur is de voeding en lijn daarvan verwisseld. Ook is de wond weer verschoond. Heb me om 09;30 uur op het rand van het bed gewassen. Was erg pijnlijk en vermoeiend. Ik was blij dat ik weer lag. Rond 11:30 uur is de spuit weer verwisseld en de pomp weer op 6 gezet. Rond 13:30 uur heb ik de zuster gebeld omdat ik misselijk was. heb via het infuus iets er voor gehad. Na het bezoek weer wat geslapen. Rond 16:45 uur is de medicatie al klaar gezet en de pomp op 4 gezet. Om 18:00 uur de zuster gebeld. Ik was weer misselijk na het drinken van het drankje voor de ontlasting. Weer wat via het infuus gehad. Rond 19:00 uur merk ik dat de pijn weer wat erger wordt. Om 20:30 uur komt de zuster de medicatie voor de nacht brengen en ze zet de pomp naar 6. Daarna nog wat tv gekeken en ben om 22:00 uur gaan slapen.


Vrijdag 27 December 2013: Waarschijnlijk morgen naar huis
Met de pomp op 6 redelijk geslapen tot 05:30 uur. Toen was voeding op en spuit leeg. Om 06:00 uur nieuwe spuit en pomp op 4. Hierna niet meer geslapen. Om 07:45 uur zijn de controles gedaan en medicatie gehad. Ben om 08:45 uur met hulp naar de badkamer gegaan en heb me daar zittend aan de wastafel gewassen. Echt lekker ging het niet. het was vermoeiend en zwaar. Om 09:10 uur heb ik de zuster gebeld, want ik voelde me niet goed worden in de badkamer. Met hulp van 2 zusters ben ik terug naar bed gegaan. De pomp is weer op 5 gezet. Ze hebben ook de controles gedaan , maar die waren goed. Maar we hebben het weer gedaan. Rond 11:00 uur is de zaalarts langs geweest: De pomp gaat er vandaag echt af en aan mijn eigen pijnmedicatie verandert niks, want krijg al genoeg.
Om 11:20 uur is de diëtiste langs geweest: Ze snapt dat ik niet blij ben met deze sonde, maar ik krijg wel voeding binnen. Blijf wel de zelfde voeding houden. Moet dan wel genoeg door spuiten. Ze vindt het slim om straks via de scopie afdeling op zoek te gaan naar pleisters. Oke we doen het zo, maar blij ben ik er niet mee.



de epudiraalkatheter
Rond 12:00 uur is de pomp er af gegaan en hebben ze de epudiraalkatheter er uit gehaald. Dat was erg gevoelig. heb meteen oxcynorm gehad. Rond 14:00 uur begint de pijn weer erger te worden. Ik bel de zuster. Na overleg komt ze terug. Ik krijg om 16:00 uur pas weer oxcynorm. Om 16:00 uur meteen de zuster gebeld en oxcynorm gehad. Om 18:00 uur zijn zaalarts en mdl-arts nog langs geweest: Buik zit er goed uit. Krijg vanaf morgen vroeg extra medicatie voor overdag. Mag waarschijnlijk morgen naar huis. Zal zwaar worden. Hen rond 21:00 uur  weer oxcynorm gehad. Ben om 21:30 uur mijn tanden in de badkamer gaan poetsen. was erg zwaar. Ben rond 22:00 uur gaan slapen.


Zaterdag 28 December 2013: Naar huis
Niet echt geweldig geslapen. Om 01:00 uur en 06:00 uur oxcynorm gehad. Om 08:30 uur zijn de controles gedaan en ben even naar de wc geweest. Met moeite wat ontlasting gehad. Niet veel en moest kracht zetten.  me om 08:45 uur in de badkamer gewassen. was erg zwaar en pijnlijk. Was om 09:10 uur klaar en was blij dat ik weer in bed lag. Om 11:05 uur zuster gebeld i.v.m. pijn. Om 11:15 uur oxcynorm gehad. Om 11:45 uur komt de zuster langs. Ik mag naar huis. krijg recepten medicatie en afsprakenlijst. Afspraak chirurg krijg ik thuis gestuurd. Ze verzorgt ook nog de wond en krijg een katheter dag/beenzak. rond 12:10 uur heeft een zuster de infuusnaald er uit gehaald.

de wond
Terwijl stuur ik een berichtje naar mijn zus. om 13:30 uur komt ma op bezoek en pakt alvast wat spullen in. Een zuster komt nog een doos voeding brengen. Ondertussen ga ik nog even naar de wc en kleed me daarna om. Rond 14:15 uur is mijn zus er. Samen met ma loopt ze eerst een keer naar beneden naar de auto met wat spullen. Rond 14:30 uur neem ik afscheid van mijn buurvrouw en daarna van de zusters. En dan in rolstoel naar beneden. Met moeite kom ik in de auto. Ma gaat met de bus naar huis. We rijden eerst naar de Seh. Waar mijn zus bij de apotheek mijn medicatie ophaal. duurde erg lang. Hierna naar huis. Rond 15:15 uur ben ik thuis. Ontvangen door minoes. Farid doet nog even een boodschap en mijn zus ruimt wat spullen op en dekt mijn bed op. Als ze weg zijn neem ik even de post door. Hierna op de computer even voeding bestelt. Toen belde een maat van me op. Daarna op bed gelegen. Om 19:25 uur even er uit geweest om naar het journaal te kijken rond 20:30 uur ben ik weer naar bed gegaan en ben gaan slapen. Ik was moe.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten