Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zaterdag 14 december 2013

Wachten Op OK


Vrijdag 13 December 2013: Wachten op OK
Tot 04:00uur redelijk geslapen. Toen wakker geworden van de pijn en van weer een vieze onderbroek. Zuster me weer verschoond en maar een inlegger in mijn onderbroek gedaan. Wat schaam ik me toch !!! En ook weer een morfinespuit gehad. Hierna toch nog wat geslapen.
Om 07:30uur zijn ze komen bloedprikken. 6 buisjes meteen. Om 7:45uur de controles. Ze waren goed. Rond 08:30uur me eigen op bed gewassen. Was bekaf naderhand. Om 09:15uur was ik klaar. Ben daarna gewogen: 66,8kg. Ook veel vocht van het infuus.
Rond 11:00uur broeder gebeld en morfinespuit gehad. Om 12:15uur chirurg langs geweest: Hij onderzoekt me en heeft nog overleg met de zaalarts. Om 12;20uur komt de zaalarts langs: Bloedwaarde wat beter. Krijg vandaag als het goed is meer te horen i.v.m. De sonde. Men wil zo snel mogelijk iets met de voeding gaan doen, want ik zwak alleen maar verder af.
Om 13:40uur komt de zaalarts langs: Ga vandaag nog onder het mes. Rond 14:00uur komt een broeder mijn klaar maken voor de ok. Krijg ok jasje aan en de pomp en infuuszak worden aan bed gehangen, zodat ik meteen weg kan als het moet. Dus nu is het wachten.

Wachten op de ingreep
Rond 18:00uur komt de chirurg langs: Door veel spoedgevallen gaat de operatie niet door. Morgenvroeg besluiten ze of het morgen wel kan, anders op andere manier voeding ( bv via TVP). Flink balen. Om 19:00uur zus op bezoek en heeft wat extra kleding meegenomen. Rond 21;00uur heeft een zuster me geholpen met omkleden. Ok jas weer uit. Heb ook weer nieuwe medicatie gehad. Voor de galwegen. Om 22:00uur morfinespuit gehad en ben gaan slapen.


Zaterdag 14 December 2013: Tijdelijke voedingssonde
Goed geslapen tot 05:00 uur. Vanaf toen onrustig op de kamer door zieke patiënt. Om 05:30 uur hebben ze me verschoond. Katheter slang was los geschoten. Heb ik weer Om 08:00uur medicatie gehad en rond 08:30uur morfinespuit. Om 09:15uur hen ik me op de rand van het bed me gewassen. Rond 10:30 uur hebben ze mijn bed verschoond. Heb toen even op een stoel gezeten. Was weer blij om in bed te liggen. leek wel een marathon zit. Om 11:15uur hebben ze de controles gedaan. bloeddruk was goed, maar temperatuur blijft verhoogd.
Om 13:30uur zijn er 2 chirurgen langs geweest: operatie sonde lukt niet vandaag. Ze willen nu op de OK een voedingslijn plaatsen die via het bloed loopt. Ze gaan dan volgende week goed kijken naar de sonde. Valt weer erg tegen. Rond 14:00 uur komt er een chirurg terug: Hij heeft eens goed het operatie verslag gelezen en omdat er op de Ok nog 6 voedingslijnen moeten worden geplaatst voor ik aan de beurt ben. Wil hij kijken of hij onder plaatselijke verdoving de kapotte sonde er uit kan halen en dan er een tijdelijke in kan zetten. Hierna wordt alles klaar gemaakt. Een nachtkastje wordt ontsmet, er worden spuiten klaar gemaakt enz. Rond 14:15 uur gaat de chirurg beginnen. Eerst verdooft hij het. Oh wat doet dat zeer. Dan gaat ie proberen om de sonde los te maken van het weefsel op plek waar de sonde is vast gegroeid. Dit is geen fijn gevoel. Na een tijdje is de sonde los en kan ie er worden uit getrokken.. Dan stopt ie er meteen de tijdelijke urine katheter er in. Daarna maakt hij hem met een hechting vast. Dan verknipt ie het uiteinde zo. Dat er het koppelings stukje er op past. Klaar en de voeding kan weer aangesloten worden.

Tijdelijke Sonde



Rond 14:45 uur wordt de voeding aangesloten en start men op 21ml. Ook mag ik weer wat drinken. Om 16:00 uur heb ik nog een morfinespuit gehad. Daarna even lekker met een zuster zitten praten. Had ik even nodig. Rond 17:15 uur komen ze nog bloedprikken. Rond 17:30uur staan ze in eens met eten voor mijn neus. Dat doen we dus niet. Ben net begonnen met wat te drinken en heb ook nog steeds goed last van mijn buik. Rond 22:00uur hebben ze nog de controles gedaan. nog steeds het zelfde. Morfinespuit gehad, wond verschoond en sonde door gespoeld. 22:20 uur truste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten