Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

maandag 16 december 2013

Toch weer Katheter


Zondag 15 December 2013: Goed geslapen
Goed geslapen vannacht. Maar sliep ook alleen op een 4persoonskamer en had gister
voor slapen nog een morfinespuit gehad. Om 07:30 uur zijn de controles gedaan. Ze waren goed en is de voeding verhoogd naar 42ml. Rond 08:00 uur ben ik me in de badkamer op een stoel aan de wastafel gaan wassen. Rond 08:30 was ik terug op bed. Was erg vermoeiend, maar wel heerlijk. Rond 08:40 uur zijn bloed komen prikken en heb daarna een thee gedronken. Om 09:40 uur heb ik een zuster gebeld i.v.m. de pijn en heb toen weer een morfinespuit gehad. Om 11:00 uur wat te drinken gehad. Ook voeding assistent vindt het raar dat ik van niks naar alles mag eten ben gegaan en men het niet opbouwt naar licht verteerbaar.
Om 12:30 uur is de mdl arts langs geweest: Ze is blij dat ik voeding binnen krijg. Ze gaat nog wel navragen wat nu de bedoeling is van deze tijdelijke sonde. Pijnmedicatie wordt aangepast las het lukt. De morfinespuit wordt gestopt en krijg dan mijn eigen medicatie weer. Wel wordt de oxcynorm verhoogd.
Rond 13:15 uur belt mijn schoonzus op. Ook krijg ik mijn nichtje aan de telefoon. Ik krijg van haar een kus en knuffel door de telefoon. Daarna krijg ik mijn neefje aan de telefoon. Hij vind mij lief en krijg ook een knuffel en hij vraagt wanneer ik weer memory met hem speel. Mijn dag is weer goed.
Om 13:40 uur komt er een zuster langs. Het infuus mag er af en krijg fosfaat drankje, omdat mijn fosfaat te laag is. Rond 14:20 uur is mijn wond verschoond. Om 16:00 uur oxcynorm gehad. Rond 21:30 uur me klaar gemaakt voor het slapen. Om 23:00 uur is de voeding verwisseld, heb een oxcynorm gehad en is de katheter er uit gehaald.


Maandag 16 December 2013: Toch weer katheter
Redelijk geslapen. Rond 01:00 uur wel wakker door een nieuwe patiënt. En rond 04:00uur meer pijn. Toen oxcynorm gehad. Om 07:30 uur zijn de controles gedaan. Om 09:00 uur ben ik gewogen 65,5kg met kleren. Rond 09:05 uur ben ik me zittend in de badkamer gaan douchen. Was heerlijk. Om 09:45 uur was ik weer terug op bed. Rond 09:50 uur zijn ze mijn blaas komen bladderen. Blaas is toch redelijk vol. Zuster gaat overleggen. Om 10:30 uur is ze terug. Wordt toch een keer eenmalig katheteriseren. En dat viel goed tegen. Het lukte de zusters niet. Ook ik zelf kreeg het niet voor elkaar. Uiteindelijk lukte een andere zuster het wel. Ook is de voeding verwisseld en verhoogd naar 63ml. Om 13:00uur oxcynorm gehad en rond 13:25 uur hebben ze nog bloed geprikt. Om 14:00 uur is de zaalarts langs geweest: Men gaat met mdl arts overleggen over pijnmedicatie en over de voeding sonde. Rond 14:35 uur zuster gebeld i.v.m. de pijn. De oxcynorm heeft niet veel geholpen. Heb om 14:40 uur toch weer een morfinespuit gehad. Om 15:00 uur hebben ze weer de blaas gebladderd. Weer vol. geprobeerd te plassen, maar lukt niet. Ze gaan overleggen met mijn uroloog. Rond 15:45 uur komt de zuster lang. Na overleg met de uroloog. Is besloten om voor 2 weken een katheter in te brengen en dan over 2 weken op controle bij de uroloog. Ze kunnen nu geen medicatie geven i.v.m. de botox behandeling. Dit valt vies tegen. Om 16:00 uur worden de spullen klaar gelegd en daarna de katheter geplaatst. Heb om 17:00 uur weer morfinespuit gehad. Om 18:30 uur is mijn maat met zijn moeder bezoek geweest en daarna mijn zus. Heb rond 22:00 uur mijn tanden gepoetst en ben daarna gaan slapen. Heb om 23;00 uur nog oxcynorm gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten