Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zaterdag 21 december 2013

Flinke Tegenslag


Vrijdag 20 December 2013: Niet naar huis
Tot 05:00 uur goed geslapen toen met pijn wakker geworden en oxcynorm gehad. Om 06:00 uur paracetamol gehad. Had ook hoofdpijn en was duizelig. Rond 08:25 uur zijn de controles gedaan. Bloeddruk was erg laag 88/48 en had nog steeds koorts 39,3. Om 09:15 uur me op bed gewassen. Rond 10:00 uur even op een stoel gezeten. Terwijl hebben ze het bed verschoond. Om 10:50 uur hebben ze nog een keer de controles gedaan. Bloeddruk was nu goed. Koorts was gestegen naar 39,5. Rond 11:25 uur is diëtiste langs geweest. Als ik naar huis mag. belt ze maandag even op om te vragen hoe het gaat. Even later komen ze weer bloed prikken voor bloedkweek.
Daarna komt de zaalarts binnen: Vandaag chirurg. Omdat ik koorts heb. luister ze ook even naar de longen. ze wil toch graag een thoraxfoto en blijf zeker vannacht nog hier. Rond 11:50 uur hebben nog keer de temperatuur gemeten 39,2. Ook om 14:00 uur meten ze nog een keer 39,0. bloeddruk 108/67. 10 minuten later komen ze bloedprikken. Rond 14:20 uur ben ik met bed en al naar beneden gebracht voor de thoraxfoto. Rond 15:00 uur was ik terug en stond er nog bezoek te wachten.
Om 16:00 uur is de chirurg er. Ze knipt de hechting door en haalt de tijdelijke katheter er uit. Dit was erg gevoelig. Daarna plaats ze de nieuwe. Dat was zeer pijnlijk. De komende 2 weken moet ie vast groeien. Het is nu verbonden. Nu goed in de gaten houden dat ie niet lekt en er niet uit schiet.
Rond 21:45 uur zijn de controles nog gedaan. Temperatuur gezakt naar 38,2. Meteen de sonde gecontroleerd en opnieuw bedekt. Daarna gaan slapen. Rond 23:45 uur zuster gebeld, want voeding is op en pijn. Voeding verwisseld en oxcynorm gehad. Ook heeft ze nog een keer de temperatuur gemeten 37,8.
Hier zit de nieuwe sonde nog goed


Zaterdag 21 December 2013: Flinke tegenslag
Tot 01:00 uur niet echt geslapen i.v.m. drukte bij de buurman. Daarna tot 05:30 uur geslapen. Toen wakker geworden van de pijn en een vies bed. Bleek mijn sonde toch los te zijn geraakt. Ik bel meteen de zuster. Ze roept de andere zuster erbij. Ik krijg eerst oxcynorm tegen de pijn. Daarna is de insteek afgeplakt. Hierna is mijn bed verschoond en heb ik me omgekleed een beetje gewassen, Wat een troep is die sonde voeding toch. Godverdomme dit is flink balen. Om 07:25 uur is er paniek bij de buurman. Het gaat slecht met hem. Uiteindelijk gaat ie naar de ic.
Om 08:15 uur is er weer bloed geprikt. En om 08:45 uur zijn de controles gedaan. Rond 09:10 uur medicatie en extra oxcynorm gehad. Om 09:30 uur me eigen even gedoucht. Ik voelde me zo vies door vannacht. Nu verder afwachten. Ook hebben ze me nog gewogen 67,6kg.


Helaas de sonde is er weer uit.

Om 12:00 uur komt de dienst doende mdl-arts proberen om een katheter in de insteek te krijgen. Oh wat doet dat pijn als hij het probeert. Het lukt niet. hij gaat niet verder. Hij gaat overleggen met de chirurg. Om 12:45 uur komt de zaalarts langs met een katheter die dunner is. Om te kijken of deze wel erin gaat. Ze probeert het maar een keer. Maar het lukt niet. Ze probeert niet verder. Ze komt amber voorbij de huid.
Rond 13:45 uur Komt mdl-arts langs. hij heeft de chirurg gesproken. Voorlopig geen plek op de OK. Chirurg denkt aan voeding via de bloedbaan, maar is met meer risico en een hele volle infuuspaal. Mdl-arts is voor jenunostomie via neus met scoop. Ben voor het laatste, maar dan wel met roesje. Mocht ik last krijgen van de neussonde dan is ie er zo uit en dan als nog tvp op de ok.
Om 14:15 uur wordt ik naar de scopie afdeling gebracht. Krijg daar een roesje en merk weinig van het plaatsen van de sonde via de neus naar de dunne darm. Heb ook even zuurstof gehad tijdens de scopie, want mijn zuurstof was erg laag. Rond 15:10 uur ben ik weer terug.

Weer een neus sonde
Verder lekker bijkomen en 's avonds wat tv gekeken. Heb om 21:00 uur mijn tanden gepoetst en heb om 22;00 uur oxcynorm gehad. Ben daarna gaan slapen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten