Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

donderdag 19 december 2013

verhuizing unit 28 en Gaat niet lekker


Dinsdag 17 December 2013: Verhuizing naar unit 28
Goed geslapen. Wel wat meer pijn bij het wakker worden. Rond 07:35 uur controles en wakker worden. Om 07:50 uur is er weer bloed geprikt. Om 08:00 uur medicijnen gehad. Rond 08:45 uur koppelt de zuster de voeding los en vertel dat ik waarschijnlijk morgen naar huis kan. Afhankelijk wanneer ze de echte sonde plaatsen. Ben me om 08:50 uur gaan douchen. Lig om 09:20 uur weer terug op bed. Ben goed moe. Om 09:30 uur wond verzorgd, voeding weer aangekoppeld en verhoogd naar 82 ml. Heb om 10:15 uur de zuster gebeld i.v.m. de pijn. Heb weer oxcynorm gehad. Om 10:50 uur is de mdl arts langs geweest: Vandaag komt er iemand van de scopie afdeling langs voor de sonde. Waarschijnlijk voor het weekend naar huis.
Om 11:25 uur zuster gebeld. De pijn zakt niet door de oxcynorm. Ze gaat overleggen. Heb om 11:45 uur toch weer morfinespuit gehad.
Om 13:45 uur is er een medewerker van de scopie afdeling langs geweest. Ze heeft naar de sonde gekeken en naar de mogelijkheden. Ze ziet geen mogelijkheden om deze sonde te vervangen. Ze kan wel een katheter met ballon inbrengen, maar dan heb je kans dat de ballon de darm afsluit. Een kleine formaat is de kans dat de sonde te dun is. Een peg sonde is moeilijk in te brengen. En dan is het ook lastig om de juiste aansluiting te hebben. Ze gaat naar de mdl arts bellen voor overleg. Ze denkt toch aan de OK. Rond 14:25 uur komt een zuster vertellen dat de mdl arts gaat overleggen met de chirurg. Ik hoor later meer.
Om 15:15 uur komt een zuster de voeding verwisselen en vertellen dat ik naar unit 28 wordt over geplaatst. Rond 16:05 uur ben naar unit 28 verplaatst en lig daar op een 2 persoons kamer 252. Om 16:35 uur oxcynorm gehad. Rond 18:50 uur is de zaal arts van unit 28 even langs geweest. Rond 19:00 uur bezoek gehad en rond 19:00 uur bakje thee gehad en ook het bezoek kreeg wat te drinken. Om 20:30 uur is er een nieuwe patiënt op de kamer gekomen. Ben om 22:00 uur gaan slapen.

Woensdag 18 December 2013: Rondje Gewandeld
Wat slechter geslapen vannacht. Heb om 02:35 uur oxcynorm gehad en om 06:30 uur een morfinespuit. Rond 07:45 uur hebben ze bloed geprikt. Lag net lekker te slapen. Rond 08:45 uur hebben ze de controles gedaan. Omdat ik me niet zo lekker voel na vannacht heb ik me om 09:00 uur in de badkamer aan de wastafel gewassen. Rond 09:30 uur de wond verzorgd. Daarna wat gelezen, met tablet en telefoon bezig geweest enz. Om 12:00 uur oxcynorm gehad en is ook meteen de voeding verhoogd naar 94ml.
Rond 15:30 uur is de zaal arts langs geweest: overleg met mdl-arts over sonde en pijn. Inschakelen van de pijnpoli en chirurg. Heb om 16:25 uur een klein rondje gewandeld. Was wel vermoeiend, maar toch ook wel lekker om even dat bed uit te zijn. Heb om 17:10 uur oxcynorm gehad. Net voor het bezoek voeding verwisseld. Daarna bezoek gehad. Om 19:50 uur zuster gebeld i.v.m. de pijn. Rond 19:55 uur oxcynorm gehad. Rond 21:00 uur komt de zuster kijken hoe het gaat. Het gaat niet echt beter. Pijn is erger en straalt uit naar linkerzij en rug. Ze de controles, maar die zijn goed. Om 21:10 uur krijg ik toch een morfinespuit. Hoop dat het gaat werken. Ben rond 22:00 uur gaan slapen.

Donderdag 19 December 2013: Gaat niet lekker
Niet echt geweldig geslapen. Kon moeilijk in slaap komen. Had toch nog last van de buik. Rond 04:00 uur zuster gebeld om oxcynorm gevraagd. Daarna toch nog wat geslapen tot 07:30 uur. Rond 08:20 uur zijn de controles gedaan. Bloeddruk goed. Temperatuur was verhoogd 37,9. om 09:00 uur me eigen gedoucht. Daarna om 09:25 uur wond verzorgd en voeding aangekoppeld. Ging even mis, waardoor ik helemaal onder zat en me weer kon omkleden. Ach ja blijven we bezig. Rond 11:00 uur oxcynorm gehad.
Rond 11:50 uur zaalarts langs geweest: Na overleg met mdl-arts komt vandaag een chirurg langs om de nieuwe sonde te plaatsen. Men kan het op de afdeling doen. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen. Ze gaan ook de pijnpoli inschakelen. even afwachten dus.
Rond 14:25 uur is er iemand van de pijnpoli langs geweest. ze gaan overleggen en hoor later meer. Om 14:55 uur zuster gebeld i.v.m. de pijn. Om 15;00 uur oxcynorm gehad. Om 15:45 uur komt de zuster van de avonddienst langs. Om te kijken hoe het met me gaat. Omdat mijn buurvrouw die vandaag naar huis gaat een darm virus /bacterie heeft. wordt er bij mijn een urine kweek en een anus kweekje afgenomen. Heb ik weer. Rond 16:00 uur halen ze de urine kweek uit de opvangzak en om 16:30 uur een kweekje van de anus. Rond 16:40 uur komt de zuster langs met medicatie. ik vraag meteen om de oxcynorm.

Om 16:45 uur komt de zaalarts nog een keer langs: Chirurg komt pas morgen. Kan als het goed is daarna naar huis. Ik wil dan wel extra pijnmedicatie. Even afwachten wat de chirurg van plan is. Heb daar mijn vraagtekens bij. Vanaf 18:00 uur wat tv gekeken, maar voelde me niet echt lekker.

Om 19:15 uur komt een zuster het bed naast me schoonmaken en opdekken. Ze vraagt hoe het gaat. Omdat ik me niet zo lekker voel doet ze de controles even. Zuurstof en bloeddruk goed. Maar heb wel koorts 38,7. Ze gaat even overleggen. Even later is ze terug. Ze gaan toch bloedkweekjes afnemen. Om 19:30 uur komen ze bloed prikken. Om 20:00 uur oxcynorm gehad en hebben ze de eerste morfine pleister opgeplakt. Dit is gestart door de pijnpoli. Ben rond 21:30 uur gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten