Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

donderdag 26 juni 2014

Afscheid Minoes

Donderdag 26 Juni 2014: Afscheid nemen van Minoes
Vannacht goed geslapen. Vanmorgen niet veel bijzonders gedaan. Gewoon lekker rustig aan. Ik merk wel als ik iets hoor, dat ik dan meteen kijk of minoes ergens mee bezig is. Dat zal moeten slijten.
Rond 13:00 uur rij ik richting Prinsenbeek. Onderweg doe ik meteen nog wat boodschappen.
Rond 14:00 uur ben ik weer bij dierenbegraafplaats & Crematorium Viviana. Ik wordt weer liefdevol ontvangen.

Dierenbegraafplaats & crematorium Viviana te Prinsenbeek

Hierna wordt ik naar Minoes gebracht. Ze ligt er mooi bij.

Minoes ligt er mooi bij! Net of ze slaapt.
De medewerkster vraagt eerst hoe oud ze was en wat er gebeurt is. Fijn die belangstelling.
Daarna laat ze me alleen met Minoes.
Wat is dit fijn om alleen te doen. Ik aai ze en knuffel haar. Ze ligt er heel mooi bij. Net of ze slaapt. Haar oogjes staan half open. Dit is gewoon Minoes. Als Minoes thuis aan slapen was, dan had ze soms haar oogjes half open om mij toch in de gaten te houden. Zo van baasje ik zie je wel. Op de achtergrond staat er heel zachtjes muziek aan. Ook heb ik nog wat haartjes af geknipt. Na heel wat zakdoekjes en tranen neem na een half uur afscheid en wil de ruimte uitlopen, maar nee ik besluit om toch weer terug te gaan en nog eventjes te blijven.





 Een kwartier later neem ik dan toch echt afscheid en verlaat de ruimte. Ik bedank de medewerkester en pak de bak van Minoes mee. Nog een keer kijk ik om het hoekje naar Minoes.

Als ik in de auto zit en van de parkeerplaats af wordt het volgende nummer op de radio gedraaid. "Dat ik je mis" van Maaike Ouboter. Hieronder filmpje van minoes met het nummer "Dat ik je mis"




Toen ik thuis was heb ik lekker rustig aan gedaan. Ik had het soms eventjes goed moeilijk, want besefte goed dat ik Minoes nu voor het laatst keer hebben kunnen aaien.

Hoop dat ik goed kan slapen vanavond en morgen mag ik Minoes weer ophalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten