Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zondag 1 juni 2014

Europapark


Maandag 2 Juni 2014: Weekend weg
Donderdag 29 Mei: Ben er rond 09:00uur uit gekomen. Nadat ik me gewassen heb, de voeding verwisseld, spullen in de auto heb gezet, kattenbak verschoond en nog wat opgeruimd rij ik rond 12:15 uur richting Made om mijn maat op te halen. Rond 13;00 uur vertrekken we richting het zwarte woud in Duitsland voor een weekendje weg. Onderweg stoppen we 2 keer in Duitsland voor wat te drinken, te tanken en eten. Rond 20:00 uur zijn we in Rheinhausen bij ons logeeradres. We hebben het bovenste appartement. Het is een ruim appartement. Nadat we de spullen naar boven hebben gebracht gaan we even op bed liggen om uit te rusten.
Vrijdag 30 Mei: Heb redelijk goed geslapen. Om 07:30 uur gaat de wekker. Om 08:30 uur gaan we richting het Europapark dat 3 min van ons logeeradres ligt.

Europapark
Om 09:00 uur zijn we in het park. We hebben een 2 dagen ticket gekocht, want in een dag is het niet te doen. Ik ben er nu voor de 3e keer. We gaan als eerste in de megacoaster bleu fire. In deze achtbaan wordt je weg schoten. tijdens de rit wordt je hartslag bijgehouden. Voor deze baan heb ik mijn voeding los gekoppeld. Wat een top baan weer. Hierna hebben we de houtenachtbaan gedaan en daarna de waterbaan de atlantica waar ik goed nat in werd. Hierna ook nog gedaan de wildwaterbaan, alpine coaster, sprookjesbos, Pegasus coaster, bobbaan, eurostar achtbaan in het donker en nog heel wat andere attracties. Het was een leuke dag, maar wel lang. Had 's middags ook veel last van mijn buik.

Foto vanuit de euro tower
Om 20:00uur waren we weer terug in ons appartement. Waar we eerst wat hebben gedronken en daarna nog wat tv gekeken. Rond 22:00 uur zijn we gaan slapen.

Zaterdag 31 Mei: Zeer slecht geslapen. Heb erg veel last van mijn buik gehad ondanks het innemen van morfine. Ik was echt bang dat dit wel eens slecht kon uitpakken. Maar 's morgens ging het gelukkig wat beter. Het is vandaag prachtig weer. Om 09:00 uur zijn we weer in europapark. Waar we eerst in de watercoaster poseidon zijn gegaan en daarna zijn we in de silverstar gegaan. De hoogste achtbaan van Europa (73meter hoog).
 
Silverstar
Verder zijn we vandaag nog in de euromir, Fjord rafting en daarna nog wat attractie voor de 2e keer gedaan. Ook vandaag waren we om 20:00 uur weer terug in het appartement. Ik ga meteen op bed liggen. Ben toch goed moe. Rond 22:00 uur maakt mijn maat me wakker, zodat ik mijn voeding kan verwisselen, tandenpoetsen en omkleden. Daarna val ik meteen weer in slaap.

Zondag 1 Juni: Goed geslapen vandaag, maar dat is ook niet gek na gister. Rond 09:00 uur vertrekken we. We rijden nog een keer langs europapark en gaan dan via weggetjes binnendoor naar Triberg waar de hoogste waterval van Duitsland is.
 
Hoogste waterval van Duitsland in Triberg

Foto genomen vanaf de hoogste waterval van Duitsland

Het huis van de 1000 klokken
Een mooi plaatsje met een prachtige omgeving met natuur. Na een korte stop zijn we weer op weg gegaan richt huis. Na weer wat binnen weggetjes zijn we bij de snelweg waar we al snel in de file staan. Druk vakantieverkeer. na onderweg een keer te zijn gestopt zijn we rond 17:00 uur in Saarburg waar we eten ( mijn maat), wat rond wandelen en nog een ijsje eten om af te sluiten.
 
Saarburg
Hierna rijden we via Belgie terug naar huis. Na dat ik mijn maat heb thuis afgezet ben ik zelf rond 00:00 uur thuis en lig rond 01:00 uur in bed. Zeer moe, maar zeer voldaan. Dit pakken ze niet meer van mijn af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten