Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zaterdag 28 juni 2014

Minoes thuis en gedicht Minoes

Vrijdag 27 Juni 2014: Minoes weer thuis.
Vannacht niet echt geweldig geslapen. Daarom ben ik na het verwisselen van de voeding en innemen van de medicatie terug mijn bed ingedoken en toch nog tot 12:00 uur geslapen. Rond 13:30 uur richting Prinsenbeek gereden. Onderweg nog even geld gepind. Iets voor 14:00 uur was ik er. Toen ik binnen kwam zat er net een vrouw die haar kat net had gebracht. Dat was best even moeilijk. Ik werd mee baar een andere ruimte genomen. Waar we nog even gepraat hebben. Daarna ben ik weer naar huis gereden. Waar ik Minoes op haar plekje heb gezet.


Het plekje van Minoes. Met achterin de bamboekoker met haar as.
2 knuffels van haar. Overzichtsfoto van 12 jaar Minoes.
Een foto van afgelopen Mei. Een glazen potje met wat haar van Minoes.
En condoleancekaart en certificaat van het Crematorium.
Op de muur hangt het gedicht van mijn voor Minoes. Zie hier onder.

LIEVE MINOES
 
Ware liefde kent geen woorden,
zij is bekend in alle oorden.
Ware liefde behoort geen verklaring,
want het is een oprechte openbaring.
Die liefde en vriendschap kreeg ik van jou en o,
je bleef daarin zo trouw.
Toen ik zo ziek was, lag jij aan mijn zij
en vonden we rust allebei.
Door jouw spinnen en het aaien van je vacht,
herwon ik langzaam weer aan kracht.
Jij vond het ook heerlijk; met je lijfje in een ontspannen boog,
verloor je me geen seconde uit het oog.
Je was één bonk levensvreugde,
een wezentje dat deugde.
In een wereld die soms hard kon zijn,
verzachte jij mijn menselijke pijn.
Met een liefdevol kopje droogde je m'n tranen
en kon je me tot sterke manen.
Lieve, lieve Minoes, onze levens waren zo hecht aaneengesmeed,
vandaar nu mijn diepe leed.
Ik ben mijn maatje, vriendin en klankbord kwijt
en dat is helaas het verdrietige feit.
 
Ik weet niet hoe jij hebt geleden
Ik weet niet wat jij hebt doorstaan
Minoes je hebt je strijd gestreden
Minoes je hebt het dapper gedaan
 
RUST ZACHT LIEVE MINOES
 
Je Baasje
 
Memoriam pagina van Minoes
 
Rond 15:30 uur heeft mijn diëtiste nog gebeld: Ze vind het niet raar dat ik wat heb moeten inleveren. Dus meer pijn, moe en afgevallen. Ik moet nu wel goed in de gaten houden dat ik niet meer verlies.
Vanavond naar de Rijen geweest. Waar we een avondje hadden van WOC WEG van A.V. Spiridon. Was een gezellig avondje en dat had ik wel even nodig.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten