Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 18 juni 2014

Minoes

Maandag 16 Juni 2013: Minoes niet lekker
Afgelopen vrijdag 13 Juni ben met Minoes naar de dierenarts geweest. Ze moest nog de vaccinatie krijgen en Minoes eet wat slechter en geeft weer over. Bij de dierenarts bleek minoes ook te zijn afgevallen. Minoes heeft nu in iedergeval de vaccinatie gehad. Omdat ze weinig eet en zo de medicatie voor haar schildklier niet binnen krijgt. Heeft ze nu oorzalf gehad en poeder om de eetlust op te wekken. Maandag moet ik de dierenarts bellen over hoe het met minoes gaat.
Afgelopen weekend is het niet echt beter geworden met Minoes. Ze heeft vanaf vrijdag maar 25 gram brokjes op en natvoer nog minder. Ook heeft ze overgeven. Ze heeft ook erg weinig gedronken. Haar energie is ook ver te zoeken. Ze ligt veel onder de bank en ze loopt er g suf.
Zondag op maandag nacht heb ik zelf bij minoes in woonkamer geslapen.
Maandag middag heb ik de dierenarts terug gebeld. Ik word terug gebeld, omdat het nog niet goed gaat. Rond 19:00 uur belt de dierenarts. Ik moet morgen minoes om 9:30 uur komen brengen voor verder onderzoek.

Dinsdag 17 Juni 2013: Uitslag onderzoeken minoes
Ben er op tijd uit. Minoes gaat zelf haar vervoerbak in, maar als ik het hekje dicht doe wordt ze even boos. Daarna is ze erg rustig. Op weg naar de dierenarts hoor ik ze niet een keer en ook tijdens het wachten bij de dierenarts is ze erg rustig. Na even wachten wordt minoes geroepen. We maken de bovenkant van de vervoerbak open, dan begint minoes te blazen. Als er hulp is om minoes vast te houden. Krijgt ze een slaapmiddel toegediend. Als minoes slaapt zet de dierenarts het licht uit. Ik ga naar huis en wacht maar af.
Om 11:00 uur gaat de telefoon. Het is de dierenarts. Dat is snel. Dit is geen goed teken. De leverwaarde van minoes zijn erg hoog. Ze blijkt een chronische galweg ontstekking te hebben. Haar galwegen zijn verwijd en er is stuwing. Dit is erg toeval, want ook ik heb hier last van. Er is een behandeling van veel medicatie, maar of het werkt weet men niet. Deze aandoeding komt veel voor bij oudere katten, maar men weet vaak de oorzaak niet. Ze komt hier niet meer van af. Ik  moet er goed over nadenken wat ik wil. Dit komt goed hard aan. we spreken af dat minoes nu in iedergeval infuus krijgt en misschien sonde voeding of zo en dat ik aan het eind van de middag terug belt.
als ik ophang heb ik het even goed moeilijk. Na een hele dag te lopen piekeren wat te doen bel ik rond 17:00 uur de dierenarts. En wat blijkt minoes heeft gewoon gegeten. Minoes heeft nu al medicatie gehad doormiddel van injecties.  Wel gaat haar oorzalf naar 1 keer per dag en krijgt ze nog een medicatie erbij. Deze medicatie hebben ze niet bij de dierenarts, maar alleen bij de gewone apotheek, maar ik heb geluk dat ik deze medicatie ook heb gehad en het doosje nog niet op is. Minoes mag mijn medicatie dus gebruiken. A.s donderdag belt de dienarts op om te vragen hoe het gaat.Ik ga minoes ophalen en we gaan er voor. Rond 18:00 uur ben ik met minoes thuis. Ze gaat meteen naar de kattenbak en daarna gaat ze drinken. Ook heeft ze nog een bakje voer op. Ze loopt ook hele de tijd rond en wil zelfs de gang op. Rond 20;00 uur gaat ze pas voor de eerste keer liggen.  Als ik naar bed ga loopt ze zelfs mee en gaat op haar eigen bedje liggen. En is het te hopen dat dit blijft en niet een opleving is. Het is een begin maar we zijn er nog niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten