Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 7 januari 2015

Lange lijn en sonde eruit.

Maandag 5 Januari 2015: Vaatonderzoek en Hartecho
Redelijk geslapen tussendoor. Want werd goed wakker van de spuitpomp. Om 01:00 uur spuit antibiotica veranderd en vocht op 63ml gezet. Daarna weer wat geslapen.  Om 04:10 uur weer antibiotica verwisseld. en oxcynorm gehad. Infuuszak verwisseld. Daarna niet meer geslapen. Krijg ook steeds meer last van mijn bovenbuik met pijn die uitstraalt naar links en recht tot aan de rug.  Om 07:20 uur toch maar zuster gebeld. Alvast oxcycontin en paracetamol gehad. Ook meteen controles gedaan. Hoop dat het iets doet. Voel me alleen maar zieker worden. Om 08:05 uur overige medicatie. Zuster gaat met arts overleggen over andere pijnmedicatie. Om 08:30 uur gewogen 63,5kg. Rond 10:20 uur 2 arts assistenten langs geweest: Ze hebben na buik en hart geluisterd. Infuus toch weer omhoog. Lijn gaat er waarschijnlijk uit en krijg dan hier een nieuwe. De chirurg komt daar nog voor langs. Ook cardioloog komt nog langs. Om de twee dagen bloedkweek en waarschijnlijk volgende week nog pet scan. Daarna tpv-verpleegkundige langs geweest: Als het gaat vanmiddag. Dan misschien oefen op nep borst.
Heb om 11:00 uur arts-assistent aangesproken en vertelt wat ze in het amphia doen als ik pijnaanval heb. Ze gaat overleggen met mdl arts. Even later komt zuster met een morfine spuit. Rond 11:30 uur heeft broeder proberen bloed te prikken. 1e keer lukt niet. Daarna  heeft ze de insteek en uittredeplaats verzorgd. Terwijl komt arts assistent langs: Krijg vanmiddag alvast vaatonderzoek.  Rond 12:00 uur zuster langs: controles goed. Krijg om 15:00 uur vaatonderzoek en meteen daarna echo van het hart. De morfine doet zijn werk. Voel me iets beter. Om 13:15 uur cardioloog langs geweest:  Ze heeft me onderzocht. Als echo vanmiddag goed, dan volgende week nog een keer.
Me rond 14:10 uur toch maar even opgefrist. Wel weer wat last van de bovenbuik.
Ben om 14:50 uur opgehaald en naar poli vaat chirurgie gebracht. Om 15:00 uur daar. Naar 5 minuten al opgehaald en naar behandelkamer 112 gebracht. Was om 15:20 uur al weer klaar. Daarna om 15:25 uur weer opgehaald en naar poli cardiologie. Daar wat langer gewacht. Om 16:00 uur was ik aan de beurt en naar echokamer 4 gebracht. Naar dat ik aan de monitor lag kon de assistent beginnen. Eerst op mijn linkerzij, daarna iets op de rug en daarna helemaal op de rug. Ze heeft ruim 50 beelden gemaakt. Kon zelf meekijken. Om 16:35 uur kwam de cardioloog meekijken. Ze heeft ook op verschillende manieren nog eens 30 beelden gemaakt.  Rond 17:00 uur stond ik weer op de gang te wachten. Om 17:15 uur kwamen ze me weer ophalen. Weer een lange rit terug. Was om 17:25 uur terug op de afdeling. Daar meteen controles gedaan bloeddruk goed. temp 38,4 dus flinke verhoging. Heb ook meteen weer morfine spuit gehad. Ook andere medicatie en antibiotica verwisseld. Na overleg met arts toch weer bloedkweek. Om 18:00 uur 2 flesjes bloedkweek en buisje geprikt. Een kwartier later ook nog 2 flesjes uit de lijn. Lukte weer niet. Weer stolsel. Met spuit optrekken lukt het wel. Om 19:15 uur weer controles bloeddruk goed, temp 38,0. Rond 21:00 uur me tanden gepoetst en   naar wc geweest, maar voelde me daar duizelig. Was blij weer op bed te liggen.  Om 21:45 uur heeft zuster de lijn verzorgd. Zit bij pleister wondje, waarschijnlijk door de bacteriën.

Dinsdag 6 Januari 2015:  Wat een dag!
Niet geslapen veel last van bovenbuik en erg koud, maar geen koorts. Om 01:00 uur en 05:00 uur spuit antibiotica verwisseld. Om 05:00 uur ook infuuszak verwisseld. Heb rond 04:45 uur ook nog een morfinespuit gehad. Nu suf en hoofdpijn. Voeding-assistent kreeg me niet wakker. Verpleeg assistent kreeg me met moeite wakker. ochtend controles goed.  09:50 uur nieuwe antibiotica spuit. Om 10:05 uur arts-assistent langs geweest: Goed nieuws: uit ander bloedkweek blijkt dat ik een minder ernstige variant heb dan op de insteek zit. Dus minder kans op complicaties. Betreft morfine gaan we weer naar oxcynorm. Als pijn heel erg is dan wel morfinespuit. Ze heeft ook naar de uittredeplaats van de lijn gekeken. Hij ziet er beter dan gister. Ze twijfelen nu over wat te doen. Ze gaan aan heelkunde vragen dat men tot morgen wacht. Morgen nemen ze een beslissing. Als ik weer koorts krijg enz, de zwelling morgen meer is of meer pijn. Ze willen vanavond ook de tpv weer aan sluiten om te kijken of ik daar op reageer. Als ze morgen maar wat twijfels hebben dan gaat ie er uit. Ben om 10:35 uur gewogen 63,9kg. Ze hebben meteen bed verschoond. Me rond 11:00 uur aan wastafel gewassen. Zuster heeft met t-shirt geholpen ivm infuus. Lag rond 11:25 uur weer op bed. Ben erg moe en heb het koud. Om 11:50 uur tweede training gehad. Gister was niet meer door gegaan. Mocht op pop zelf afsluiten. Ging heel goed. 
Dan maar op nepborst oefen.
Was om 12:30 uur weer terug op kamer. Om 13:00 uur zaalarts weer langs geweest: En nog even naar uittredeplaats gekeken. Zwelling toch wat meer en pijnlijk. Ze gaat overleggen. Van 13:30 uur tot 14:00 uur theorie les tpv gehad. Wat een informatie.  Daarna om 14:20 uur controles. Zijn goed. Infuus gesneuveld.
Om 14:40 uur zaalarts weer langs: De lijn gaat er uit. Chirurg komt langs om hem er uit te halen ??????. En men kijkt wanneer er op de OK en nieuwe geplaats kan worden. Om 15:15 uur komen 2 zuster een nieuwe infuus prikken. Bij eerste zuster lukt het 2 keer niet. De andere zuster probeert het en hij zit. Daarna oude infuus eruit en gekoeld. Als ze net klaar zijn komt chirurg langs: Ze gaat eerst kijken, want ken deze lijn niet. Ze voelt aan de huid bij de lijn. Haalt daarna pleister eraf.  en maakt het schoon. Wat ze hierna doet weet ik niet, maar het doet verschrikkelijk pijn. Ik gil het uit van de pijn. En daarna nog een keer. Ze vraagt aan de zuster spullen om hem eruit te halen.  Kan ik even bijkomen. Godverdomme zeg wat een klotezooi. Na 5 minuten is ze terug met zuster. Zuster haalt eerst oxcynorm voor de pijn. Lig gewoonte janken van de pijn.  Ondertussen kan de chirurg de lijn er zo uithalen en hoeft ze niet te snijden. De chirurg haalt ook de hechting eruit. Waarschijnlijk zat ie nog niet helemaal vast en toen ze voelde schoot ie al los van het bindweefsel en dat was de pijn. Ze is er erg van geschrokken.  Waarschijnlijk eind van de week een nieuwe. De zuster plakt de plek af.  Laatste stukje lijn gaat op kweek.

Lijn is er uit
Rond 15:50 uur zaakarts weer langs: Ze luistert naar het hart. De echo was goed. De hartkleppen zijn schoon. De kamers zijn ook mooi. Ze heeft ook slecht nieuws. Bij laatste kweek  bleek toch dat ik de ergste variant bacteriën heb in het bloed. Dus antibiotica blijft het zelfde en toch pet scan. Nu even rust. Wat een dag zeg. Gelukkig helpt de oxcynorm.  Om 17:15 uur medicatie en infuuszak wordt verwisseld voor eentje met kaluim en verhoogd naar 105ml. Rond 19:15 uur controles en pleister verwisseld, maar was nog erg gevoelig. De rest van de avond wat theorie van de tpv door gelezen. Komt heel wat bij kijken. Meer dan ik dacht. Vooral stukje over inrichting werk plek thuis en vakantie. En verder uitgerust. Om 22:00 uur antibiotica spuit verwisseld. Daarna tanden gepoetst en gaan slapen.

Woensdag 7 Januari 2015:  De sonde er ook uit.
Redelijk goed geslapen. Schrok rond 00:30 uur zelfs wakker van de zuster die de katheter leeg maakte. Rond 02:20 uur werd ik wakker van antibioticapomp. Daarna weer in slaap gevallen. Om 06:20 uur werd ik weer wakker van de pompen. Toen niet meer geslapen. Om 06:25 uur nog oxcynorm gehad. Om 08:10 uur hebben ze bloed geprikt. Rond 08:20 uur controles en gewogen 63,8kg. Om 09:30 uur was het grote visite: Gehad over de dat de lijn er uit is en omdat het zo pijnlijk was zijn ze heel blij dat ie er uit is, want die hadden ze met antibiotica niet kunnen redden.  Nou krijg nog pet scan om te kijken of er geen meer infectie bronnen zijn. Maar daar gaan ze niet van uit, omdat ik geen koorts heb. Ook nog gehad over de jejunostomie en de onderbuik. Na overleg met elkaar gaat ie er uit. Zodat daar geen infectie meer kan plaats vinden en de morfine naar beneden kan. Mooi, want gebruik hem niet en heb er alleen last van. De aanval bovenbuik die ik had was toch weer aanval alvleesklier. De bloedwaarde waren verhoogd en zelfs hoger dan afgelopen keer in het amphia. Want daar hebben ze al contact mee gehad. Ik ben er hier niet voor, maar willen toch gaan kijken waar mijn bestaande klachten vandaan komen. Ze beloven niks, maar dat snap ik. Maar wat luisteren ze hier goed naar de patiënt. Want ik was voor om de jejunostomie er uit te halen, want sinds ik er weer last van heb gaat het eten heel slecht. En misschien dat ik straks weer iets kan eten zoals soep of creaker. Daarna me gaan douchen rond 10:10 uur. Hierna op bed wat theorie gelezen. Verder rustig aan. Om 11:30 uur arts onderzoeker langs geweest: Ik stem in om mee te doen. Rond 13:50 uur is ie weer langs geweest: om papieren in te vullen en nog wat vragen. 
Om 14:00 uur tpv-verpleegkundige en apotheek langs geweest ivm levering tpv materiaal. Om 14:15 uur zaalarts langs geweest met student Om jejunostomie er uit te halen. Was wel wat gevoelig. Daarna afgeplakt met vaseline en gaasje. Even in de gaten houden dat ie niet door lekt. Rond 14:30 uur training, maar eerst even naar zuster om antibiotica te verwisselen. Heb met training het aansluiten gezien en mocht daarna zelf afsluiten. Ging goed. Was om 15:30 uur terug. Mijn bezoek was er al. Mijn tante had een kaart van de hele familie bij. Wat leuk zeg.
kaart van de familie
Rond 16:00 uur kwam zaalarts nog langs: blijk ook bloedarmoede te hebben. Men weet niet waarvan. Moet ontlasting in de gaten houden. Om 16:30 uur is bezoek weg gegaan. Om 17:00 uur medicatie en extra oxcynorm. Daarna even de krant gelezen ( van het bezoek gehad). Met het avond bezoekuur bezoek gehad van mijn maat en mijn moeder. ( mijn maat had mijn moeder opgehaald, wat super tof zeg). Om 20:00 uur controles. bloeddruk goed. temp 37,5. Vanavond nog wat verder de krant gelezen en het tijdschrift dat ik heb gehad.  Moet vanaf 00:00 uur nuchter blijven, omdat er kans is dat ik morgen een nieuwe lijn krijg.
we blijven maar lachen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten