Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zondag 11 januari 2015

OK, pet-scan en goed nieuws

Donderdag 8 Januari 2015: Op spoedlijst voor OK
Goed geslapen tot 04:00 uur. Zelfs niet gemerkt dat ze rond 02:00 uur de antibiotica spuit hebben verwisseld. Rond 04:00 uur wakker ivm meer pijn onderbuik. Oxcynorm gehad. Verder niet veel meer geslapen. Rond 06:30 uur antibiotica spuit verwisseld.  Om 08:15 uur hebben ze bloed geprikt.  Om 09:00 uur controles die zijn redelijk. Krijg van zuster ook te horen dat morgen de pet-scan staat gepland. Me van 09:50 uur tot 10:25 uur aan de wastafel in de badkamer gewassen. Goed moe en wat duizelig. Om 11:15 uur is er iemand van infectie ziektes langs geweest: Wat vragen gesteld en heeft even naar de insteken gekeken. Komt nog terug voor uitgebreid gesprek. Om 11:50 uur zaalarts langs geweest: Sta dus op spoedlijst, maar het kan zijn dat het toch niet doorgaat. Dus afwachten en nuchter blijven. Verder wat gelezen. Rond 15:00 uur is arts assistent infectie ziektes weer langs geweest: Gepraat over wat er afgelopen tijd is gebeurd en waar ik last van heb. Wat algemene vragen gesteld. Me daarna helemaal onderzocht. Geluisterd naar buik en hart, gekeken naar insteek sonde en gevoeld aan buik. Geluisterd naar de longen en gevoeld aan de rug. Naar voeten, benen en handen gekeken. Hij was om 15:30 uur klaar. Verder wat gelezen en gepuzzeld. En maar wachten. Om 17:00 uur medicatie en ook nog oxcynorm gehad. Om 20:25 uur controles. Zuster belt naar ok om te vragen of ik vandaag nog aan de beurt ben. Ik ben na de operatie die nu bezig aan de beurt. 10 minuten later wordt de zuster gebeld. Ik zeg nog dat gaat over mij. En ja hoor ik mag komen. Dan gaat het snel. 2 zusters hangen de pompen aan het bed en een andere zuster helpt me met het aantrekken van het ok jasje. Nog geen 5 minuten later om 20:40 uur wordt ik weg gebracht naar OK C1. Daar aangekomen belt de zuster dat we er zijn. Na overdracht krijg ik een muts op en wordt naar OK 2 gebracht. De chirurg legt uit wat er gaat gebeuren en bepaalt waar de Hickmankatheter komt. Hij maakt eerst een echo om de aders goed te zien. Ik kijk mee op het scherm. De chirurg legt uit wat ik zie en waar de lijn in gaat. Daarna mag van bed naar de behandeltafel.  Ik wordt aangesloten en mijn armen vast gemaakt. Ze zullen aan het begin een ander infuus prikken, want die ik heb is een kleintje. Daarna krijg ik kapje op mijn mond. Als ik aangeef dat ik me duizelig voel spuit het narcose middel in mijn infuus en val ik in zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Rond 21:45 uur wordt ik wakker op de verkoeverkamer. De ingreep ging makkelijk en heeft ongeveer 15 minuten geduurd.  Nu heb nu in allebei de armen een infuus zitten. Heb voor de pijn nog een flesje paracetamol via het infuus gehad. Om 22:20 uur zijn de controles goed en wordt de afdeling gebeld. Ze nemen meteen oxcynorm mee voor de pijn. Rond 22:25 uur zijn de zusters er. Ben rond 22:35 uur terug op de afdeling.  Daar worden de controles nog een keer gedaan en de pompen goed gezet. Omdat ik 2e naald heb. Blijft de antibiotica via pomp. Kunnen ze morgen met de pet-scan het andere infuus gebruiken. Krijg rond 01:30 uur nog een longfoto ivm controle. Ik probeer hierna wat te rusten, maar lukt niet echt. Heb goed last van de ingreep.

Vrijdag 9 Januari 2015: Pet-scan en goed nieuws
Rond 00:50 uur komt zuster vertellen dat ik al zo weg mag voor de longfoto. Rond 01:00 uur wordt ik via de kelder en lift D naar de Röntgen gebracht. Ze stonden al op ons te wachten. Moest op rand van bed zitten. Ging moeizaam. Was rond 01:30 uur weer terug. Verder niet veel geslapen. Enkel wat weg gedoezeld. Om 02:50 uur antibiotica en infuuszak verwisseld en om 07:00 uur antibiotica spuit verwisseld. Meteen oxcynorm gehad en suiker geprikt 3,4. Hier dextro voor gehad.  Komt om 08:00 uur zuster langs: had dextro niet mogen hebben ivm pet-scan. Ze gaat bellen. Gelukkig hij gaat door.  Mag met medicatie alleen oxcycontin en zetpil paracetamol. Om 08:35 uur controles goed. Heb om 10:20 uur de pet-scan. Ik voel me belabberd. Ben om 09:00 uur gewogen 62,4kg. Even later zaalarts langs geweest: De longfoto was goed. Voeding kan straks weer gestart worden. Vandaag druk programma pet-scan, echo hart en training. Om 10:10 uur opgehaald voor pet-scan. Ze hebben nog snel de antibiotica verwisseld.  Rond 10:15 uur vertrokken naar D-1 Nucleaire geneeskunde. Eerst in kamertje gereden. Daar voor bereid. Moest eerst water drinken, maar kreeg het amper weg. Om 10:45 uur suiker prikken 3,9. Daarna via het infuus eerst plasmiddel en daarna het radioactief middel. Daarna wachten. Om 11:30 uur katheter geleegd en naar scan gebracht. Daar overgestapt op behandeltafel. Daar dekens over me heen, voeten vast en band om middel. Ook hoofd ligt vast. Mag niet bewegen. Om 11:37 uur begint de scan. Na een half uur is het klaar. Even later sta ik weer op de gang en wordt meteen opgehaald. Was om 12:20 uur terug op de afdeling. Daar alle overige medicatie gehad. Om 13:00 uur controles goed. even later komt tpv verpleegkundige langs, maar lig nog in me ok jasje. We slaan de training over. Ze komt me straks aansluiten. Rond 14:00 uur op rand van bed met hulp van een broeder me gewassen. Daarna op stoel gezeten, zodat bed verschonnd kon worden. Ondertussen tpv aangesloten en infuus gestopt.

Hickmankatheter
 Om 14:50 uur opgehaald voor 2e hartecho. Rond 15:00 uur bij cardiologie. Na even wachten naar echokamer 3. Daar weer echo van het hart. Om 15:25 uur cardioloog erbij. Om 15:40 uur klaar. Na even wachten weer opgehaald en was rond 16:00 uur terug op de afdeling. Daarna even wat geslapen. Rond 17:15 uur zaalarts langs geweest: Goed nieuws. Pet-scan was goed geen andere bronnen. De laatste bloedkweek is negatief. Tot 17 Januari antibiotica. YES YES YES  Eindelijk een keer goed nieuws.

Yes goed nieuws
Verder niks bijzonders. Een rustige avond. Was goed moe van afgelopen dagen.

Zaterdag 10 Januari 2015: Memory
Goed geslapen. Wel wakker geweest van de pomp. Een heerlijke nacht. Controles om 08:15 uur goed. Om 08:35 uur bloed geprikt.  Om 09:05 uur gewogen 62,25kg. Me rond 11:00 uur in badkamer gewassen, maar dit viel erg tegen. Werd niet lekker. Ben maar meteen terug naar bed gegaan. Ben bekaf dit was te veel. De zuster heeft de controles gedaan, maar die waren goed. Verder wat gelezen enz.  Tussendoor tvp afgesloten en weer aangesloten. Om 14:30 uur is de uittredeplaats van de Hickmankatheter verzorgd. 's middags nog bezoek gehad van mijn broer en zijn gezin. Mijn neefje had zijn memory bij. Ik had belooft om een keer met hem te spelen. Dus lekker memory met neefje gespeeld. De avond controles waren goed. Verder wat gelezen enz.

Zondag 11 Januari 2015: Niks bijzonders
Goed geslapen vannacht. Alleen wakker geweest ivm antibiotica pomp. Heb veel minder last van onderbuik. Rond 08:15 uur controles bloeddruk 96/59 rest goed. Daarna wat gepuzzeld. Rond 10:15 uur voeding afgekoppeld. Me rond 11:15 uur gewassen aan de wastafel. Was wel goed moe. Rond 11:45 uur is de antibiotica overgezet op mijn andere infuus, want een was gesneuveld. Verder wat gelezen. nog bezoek gehad..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten