Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 14 januari 2015

Training gaat goed

Maandag 12 Januari 2015: Training tpv
Goed geslapen alleen wakker geweest van antibiotica pomp. Wel last van Hickmankatheter en bovenbuik. Om 08:15 uur controles goed, medicatie en bloed geprikt. Om 08:25 uur gewogen 62kg. Me om 09:00 uur gewassen aan wastafel. Wel goed moe naderhand. Rond 09:45 uur zaalarts langs geweest: Het gaat goed. Is tevreden. Ocycontin gaat stoppen. Van 10:20 uur tot 12:00 uur training gehad. Was spannend zo bij je zelf te doen, maar ging heel erg goed. De tpv-verpleegkundige was tevreden. Om 12:10 uur is infuus weer gesneuveld. Broeder probeert nieuwe te prikken, maar lukt 2 keer niet. Een  zuster van de dagbehandeling komt hem prikken en hij zit. Om 14:00 uur een gesprek gehad over met hoe ik met alles om gaat, maar dat zit wel goed. Rond 14:40 uur komt broeder langs: ik mag proberen te eten. Van 14:45 uur tot 15:20 uur training aansluiten gehad. Had het aansluiten nog niet gedaan, maar het ging perfect. Waarschijnlijk zaterdag naar huis. Verder rustig aan. Om 17:00 uur een schaaltje yoghurt op. Was heerlijk maar was genoeg. Om 19:40 uur een warme chocolademelk op. Heerlijk. Eindelijk weer wat anders na zo lange tijd. Maar we doen wel
voorzichtig.

Het gaat beter!
Dinsdag 13 Januari 2015: Zus komt bij training kijken
Goed geslapen. Alleen 2 keer wakker van de antibiotica pomp. Vanochtend sinds lange tijd weer ontbijt. Een cracker met kaas. Was heerlijk. Bloeddruk om 08:00 uur wat laag 95/62. Rest was goed. Me van 09:10 uur tot 09:35 uur gewassen in de badkamer. Nog wel vermoeiend. Rond 09:40 uur zaalarts langs geweest: Tevreden hoe de training gaat. Dat buikpijn onder weg is en de morfine gestopt. Als alles goed gaat zaterdag naar huis. Yes eindelijk!!!
Rond 11:00 uur is me zus er. Ze gaat vandaag met de training mee kijken. Eerst even wat gekletst. Rond 11:30 uur met de les begonnen. Afsluiten en uittredeplaats verzorgd. Daarna wat gepraat er over.  Om 12:30 uur  samen bij mijn bed geluncht. En om 13:30 tot 14:30 uur weer training. Nu voeding klaarmaken, aansluiten en theorie. Voor mijn zus nu wat duidelijker geworden dat het niet niks is en het bijzonder is. Als ik thuis goed onder de knie heb. Moet ik het mijn zus leren. Zodat ik altijd iemand achter de hand heb als ik het zelf niet kan. De tpv verpleegkundige heeft er alle vertrouwen in. Ik ben volgens haar een snelle leerling. Hierna nog samen met mij zus op de kamer een bakje thee gedronken en gekletst. Mijn zus had niet anders verwacht dat ik het snel onder de knie zou krijgen. Een mooi compliment. Terwijl kwam de voeding-assistent langs met drinkvoeding!!! Ik weet van niks. Geen diëtiste gezien. Hier ben ik niet blij mee. Ze gaat het na vragen. Daarna met zus mee naar de hoofdingang gelopen. Was bekaf toen ik terug was. Was de eerste keer sinds opname 9-11-14 dat ik een afdeling ben geweest. Trots op mezelf. Verder rustig aan en wat zitten lezen. De drinkvoeding was een foutje. Om 17:00 uur wat gegeten, maar heel weinig. Last van buik, maar we doen het wel. Verder niks bijzonders.

Woensdag 14 Januari 2015: Training gaat goed
Weer redelijk goed geslapen. Wel wat meer last van de Hickmankatheter en weer wakker van de pomp. 08:00 uur ontbijt. Opitmel drink op. de cracker kreeg ik niet helemaal weg. Van 08:50 uur tot 09:15 uur me gewassen. Om 10:05 uur was het grote visiste: Niks bijzonders. Blij dar morfine gestopt is. Dat training goed gaat. Goed dat ik probeer wat te eten. Is beter voor de lever. Van 10:30 uur tot 11:30 uur training gehad. Afsluiten en voeding klaarmaken. Ging goed. Om 12:00 uur wat gegeten, maar had wat meer last van de misselijkheid en pijn. Daarna wat gepuzzeld. Om 14:00 uur controles goed. Om 14:10 uur zaalarts langs geweest: Ivm vragen over medicatie. Rond 14:25 uur naar de wc geweest om over te geven. Was een keer te wachten. Van 14:45 uur tot 15:15 uur weer training. Nu de tpv weer aangesloten met verwisselen van drieweg kraantje ging goed. Ging goed  maakte alleen een foutje met instellen pomp en vullen lijn, maar kwam daar zelf achter. Hij staat nu op 19uur. Verder rustig aan. Met eten om 17:00 uur niet veel op. Verder wat gelezen, gepuzzeld en een rondje gewandeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten