Aanbevolen post

Terugblik Maart

En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 15 mei 2015

Mini vakantie Duitsland dag 2

Vrijdag 15 Mei 2015: Königswinter
Om 08:45 uur worden we pas wakker. Ik sluit de tpv af enz. Rond 09:40 uur ga we naar beneden om te ontbijten. Rond 11:00 uur vertrekken we naar Königswinter. Een plaatsje onder Bonn.

Naar de top!

Rond 11:45 uur zijn we er, maar als we naar de info lopen zien we een goedkopere parkeerplaats. we besluiten de auto te verplaatsen. Dat duurt wat langer omdat we moeten wachten voor uitvaartstoet die een kerk uitkomt en naar de begraafplaats loopt. Precies de weg die moest hebben. Dus maar wachten. We hebben tenslotte vakantie, dus tijd zat.
Om 12:45 uur gaan we met de oudste tandradbaan van Duitsland naar de top van de drakenrots.

We gaan eerst helemaal naar de top. Het is prachtig weer. Boven hebben we een mooi uitzicht.

We lopen wat rond. Daarna lopen we te voet omhoog naar de ruïne van drakenrots kasteel.
Als we beneden zijn gaan we lunchen.
Hierna pakken we het treintje terug naar beneden.  Bij het middenstation bij het drakenburg kasteel stappen we uit.

En bezoeken het kasteel. Na het beklimmen van de toren en het bekijken van de binnenkant lopen we nog door de tuin, wat dalen en beklimming betekent.
Daarna nemen we weer het treintje Rond 15:15 uur zijn we weer beneden. Daar bekijken we nog de minnatuur versie van de berg en de trein. Buiten het dalstation staat de oude locomotief nog.

Hierna lopen we naar het centrum. Daar eten we op een terras een ijsje. Hierna lopen we door het centrum.

We besluiten ook nog in het centrum te eten rond 17:45 uur. Daarna lopen we weer naar de auto.

Heel de dag hebben we boven in de bergen een hotel gezien.  we willen daar naar toe.

Het is de Petersberg. Na een flinke klim zijn we boven. Zijn we rond 19:00 uur boven. Daar lopen we wat rond en rond 19:30 uur rijden we terug richting Kerpen naar ons hotel.

Rond 20:30 uur zijn we bij het hotel. De parkeerplaats staat vol. Gelukkig rijdt er net een wagen weg. Er blijkt een feest te zijn. We slapen boven de feestzaal, maar hebben er geen last van gehad.