Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 13 mei 2015

Dagje Valkenburg

Woensdag 13 Mei 2015: Valkenburg

Om 07:15 uur gaat de wekker. Nadat ik een bakje thee op heb is de tpv ook klaar en sluit ik de tpv af. Hierna me gedoucht, wandelkleding aan en rugzak klaar. Rond 08:30 uur op de fiets naar het station. Daar me fiets in de fietsenstalling neer gezet. Bij de trappen naar de perrons gewacht op mijn tante. Terwijl ik sta te wachten kom ik nog een tante en oom tegen die gaan ook wandelen, maar wel ergens anders. Rond 09:15 uur is mijn tante er en stappen we in de trein richting Venlo. In Eindhoven stappen we over in de trein naar Maastricht. En in Maastricht pakken we de trein naar Valkenburg. Rond 11:45 uur zijn we in Valkenburg. Iets later dan verwacht door vertraging.  We lopen richting het centrum waar we eerst een bakje koffie drinken.

 Daarna lopen we richting de Cauberg  en lopen dan naar de top van de Cauberg.





 Via een zandpadje lopen we een andere weg naar beneden. Terug in het centrum gaan we ergens lunchen.



 Hierna lopen we via de daalhemerweg  langzaam omhoog richting de steenkolenmijn.






 Hier lopen we via een voetpad omhoog naar de wilhelminatoren.


Hier genieten we even van het uitzicht en lopen dan via het Geböschkes voetpad terug naar het centrum waar we nog wat drinken.





 Daarna lopen we terug naar het station om weer met de trein terug naar Breda te gaan. Ben rond 19:00 uur thuis van een gezellige dag.  Thuis sluit ik  zo snel mogelijk de tpv aan, want morgen om 07:45 uur ga ik voor een paar daagjes naar Duitsland met een maat. Had gister al de koffer ingepakt en de alle spullen voor de tpv ingepakt. Rond 22:00 uur ben ik gaan slapen. Moe maar zeer voldaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten